close

1.旅遊英文會話-住宿篇

 

I'd like a quiet room. 
我想要一間安靜一點的房間。

 I'll take this room. 
我要訂這間房間。

I'd like a room on the upper level. 
我想要樓上的房間。

 May I see the room? 
我可以看一看房間嗎? 

 I'd like a room with a nice view (a balcony). Is hot water available any time? 
我想要一間視野好(有陽臺)的房間。隨時都有熱水供應嗎? 

Would you fill in this registration form? 
麻煩填寫這張住宿登記表。 

Do you accept credit crads(traveler's checks)? 
這裏可使用信用卡(旅行支票)嗎?

Could you keep my valuables? 
是否可代為保管貴重物品? 

>>旅遊英文會話-住宿篇 看更多 

2.旅遊英文會話-機場篇  

>>看更多 旅遊英文機場指示篇 

>>看更多 旅遊英文機票篇

3.旅遊英文會話-餐廳點餐篇  

Where is the dining room? 
餐廳在那兒?

May I have a menu, please?
請給我菜單。

Do you have a menu in Chinese?
是否有中文菜單?

.May I order, please?
我可以點餐了嗎?

I have to avoid food containing fat(salt/sugar).
我必須避免含油脂(鹽份/糖份)的食物。

Do you have vegetarian dishes?
餐廳是否有供應素食餐?

  >>旅遊英文 餐聽點餐   看更多

4.旅遊英文會話-過海關

May I see your passport please? 我可以看一下你的護照嗎?

Here is my passport. And this is the declaration form.這是我的護照,這是入境申請表。

What do you have in the bag?你的袋子裡有些什麼?

And you will do some traveling while you are here?這段期間你會去旅行嗎?

>>旅遊英文會話-過海關情境對話  看更多

 

5.旅遊英文會話-兌換貨幣

Please tell me how much you want to change. 
請告訴我你要換多少。

What kind of currency do you want?
要哪種貨幣?

 In what denominations?
要什麼面值的?

Could you change these French francs for me?
能給我兌換這些法國法郎嗎?

I'd like some coins for this note.
我想把這張紙幣換成硬幣。

>>旅遊英文會話-兌換貨幣 看更多

 

 

 

HITUTOR-new-logo全程11.隨處可學習    點我免費試讀  hot

線上客服:hitutor@hitutor.com.tw Skypehitutor-cs 免費專線:0809-090566

亞洲語à華文日文韓文越文泰文菲律賓語印尼文

歐語與其他à法文德文義文西文葡文俄文波蘭文阿拉伯文  

 

 

 

300X250-2  

arrow
arrow

    Hi家教外語專家 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()